onsdag 24 oktober 2012

Vilat klart

Nej, det blev ingen längre vila för vasa-manuset. Det blev ett par dagar. Omläsning och ompetning därefter.

Nu är det också utsläppt för att prövas.

Det känns lite konstigt att skicka iväg två nya manus bara sådär. Och det är så svårt att avgöra när något är klart eller inte. Jag är ju ny på det här. Jag vet fortfarande inte hur det går till.

Men jag kan ju inte låta saker ligga halvfärdigt. Jag måste få göra klart och släppa. Annars ligger det där halvfärdiga och skaver och gör sig påmint hela tiden. Det är som att det vill komma ut. Slippa ligga i datorns gömma.

Mitt mål var att skicka iväg dessa under hösten. Ska jag jubla och ropa mission completed och vara nöjd nu då?

Nä. Nu börjar skavet och oron i magen i stället. Så kommer det att vara till jag har fått någon form av svar.

Tänk att man utsätter sig för det det här frivilligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar