måndag 22 oktober 2012

Mando Diao bjuder på Strövtåg i hembygden

Ett fantastiskt tonsatt sådant.

Jag bläddrar mig fram i Frödingsdikterna och läser från källan. Och jag blir varm av att få följa med i färden tillbaka till barndomens skogar och snår, till vargar och liljekonvaljer, till sagoland och spännande stigar. Kanske är det där man hittar som bäst idéer till skrivet. I barndomens minnen.

Visst hör man de rofyllda vindarna.
"den dungen är mig kär
min barndom susar där"

Jag har fastnat i repeaten. Mando Diao om och om igen. Vackert.


http://www.youtube.com/watch?v=J0KtkR5p9iU

2 kommentarer:

  1. Åh, jag med! Tror att jag lyssnat typ 100 gånger. Och jag gillar liveversionen bäst, med munspel och med både Björn Dixgård och Gustaf Norén på sång.

    SvaraRadera
  2. Längtar till den 30 oktober då kommer hela skivan! :)

    SvaraRadera